شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷
۰ نفر

رئیس‌ جمهور اوکراین تلویحا تایید کرد که عملیات ضدحمله علیه روسیه را آغاز کرده است.

زلنسکی

به گزارش همشهری آنلاین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهور اوکراین در دیدار با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در کی‌یف گفت: «اقدامات ضدحمله‌ای و دفاعی در حال انجام است».

به گزارش اسپوتنیک، زلنسکی در خصوص اینکه ضدحمله در کدام مرحله یا وضعیت بوده چیزی نگفت و اعلام کرد در این خصوص جزئیاتی ارائه نخواهد کرد.

این اظهارات پس از تشدید درگیری‌ها در جنوب و شرق اوکراین و گمانه زنی در مورد آغاز ضدحمله اوکراین منتشر می‌شود. گزارش شده که نیروهای اوکراینی در نزدیکی باخموت و زاپروژیا پیشروی کرده‌اند و حملات دوربردی را علیه اهداف روسیه انجام داده اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز روز گذشته در دیدار با همتای بلاروسی خود در شهر «سوچی» روسیه گفت با اطمینان می‌گوید که ضد حمله اوکراین آغاز شده، اما نیروهای این کشور «در هیچ بخشی به اهداف خود نرسیده‌اند». 

پیش از این رسانه‌ها گفته بودند انتظار می‌رود در ضدحمله اوکراین هزاران سرباز اوکراینی که توسط غرب آموزش دیده و مجهز شده‌اند، شرکت کنند. روسیه می‌گوید از ابتدای هفته گذشته حملاتی را دفع کرده است. در مقابل کی‌یف نیز روز گذشته گفت تلاش‌های اصلی آن هنوز آغاز نشده است.

کد خبر 766167
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha